Engineering

Mechaniky

Pomôcť sa dá aj zadarmo!

Klikni na tlačidlo steam a daj si návod do obľúbených. A nezabudni o nás povedať kamarátom!

Obsah

  1. Základy
  2. Získání přístupu
  3. Stupně Přístupu
  4. Experimental Effects
  5. Pinned Blueprint
  6. Proces

Základy engineeringu

Engineering slouží k dodatečnému a více specializovanému vylepšení jednotlivých modulů. Můžeme díky tomu vylepšit jednotlivé atributy modulu jako např. poškození u zbraní za cenu zvýšené generace tepla.

Vylepšit modul engineeringem můžeme u engineerů, kteří mají vlastní planetární základny. Každý engineer se specializuje na určité moduly, které je schopen vylepšit výměnou za materiály.

Většinu modulů lze engineerovat různými upgrady (tzv. mody/modifikace). Upgrady se liší ve specializaci na určité atributy modulu (např. jeden upgrade zvyšuje fire rate, jiný zase poškození a jiný snižuje power draw). Většina těchto upgradů má 5 stupňů (grades). Čím vyšší stupeň upgradu použijeme, tím větší bývají změny v atributech.

obr1
obr. 1 Srovnání stupňů modifikací

Získání přístupu k engineerům

Někteří engineeři jsou pro nás objevení už od začátku, avšak ostatní musíme objevit sami. Abychom však získali přístup k vylepšením, které engineeři nabízí, musíme splnit 3 faktory:

Objevit engineera: Jakmile engineera objevíme, zobrazí se nám v Engineers UI (pravý panel - engineers).

obr2
obr. 2 Engineers panel

Potkat engineera: Splníme požadavek a engineer nás pozve navštívit jeho základnu.

obr3
obr. 3 Jak potkat engineera

Odemknout engineera: Po návštěvě musíme splnit další úkol od engineera, po jehož splnění nám jsou zpřístupněna vylepšení.

obr4
obr. 4 Odemykání engineera

Jak objevit, potkat a odemknout kterého engineera se dozvíte v diagramu engineerů. Doporučená literatura link.

Stupně přístupu (Access Grade)

Stupně přístupu fungují podobně jako reputace. Jedná se o 5 stupňů, které určují, jaká vylepšení můžeme použít.

Bezprostředně po odemknutí engineera máme grade 1 access (1. stupeň přístupu). To znamená, že můžeme použít pouze upgrady 1. stupně.

Abychom zvýšili access grade u engineera, můžeme dělat upgrady (ty které máme zpřístupněné) a nebo, pokud to engineer nabízí, můžeme prodávat exploration data, obchodovat nebo si vybírat bounty vouchery.

obr5
obr. 5 Stupeň přístupu

Experimental Effects

Experimentální efekty jsou dodatečné efekty pro modifikace, které buď dále upravují atributy modulů, nebo jim dávají určité schopnosti. Tyto efekty můžeme aplikovat na modul, pokud jsme provedli alespoň jeden pokus u kterékoliv modifikace na kterémkoliv stupni. Na jeden modul můžeme aplikovat pouze jeden experimentální efekt.

Aplikace experimentálních efektů také stojí materiály.

obr6
obr. 6 Výběr experimentálních efektů

Pinned Blueprints

U každého engineera si můžeme pinnout (připnout) blueprint na jednu modifikaci a všechny její stupně. Díky tomu můžeme na kterékoliv stanici s aktivním outfittingem modifikovat naše moduly v remote workshopu. Nemůžeme zde však aplikovat experimentální efekty.

Stupně modifikací, které můžeme aplikovat, záleží na stupni přístupu/access grade u daného engineera.

obr7
obr. 7 Pinned blueprints v remote workshopu

Jak probíhá proces engineerování?

1. Získáme přístup k engineerovi

Abychom mohli engineerovat nějaký modul, musíme samozřejmě mít nejdříve odemknutého a zpřístupněného engineera.

2. Nasbíráme materiály pro modifikace

Každá modifikace u engineerů nás stojí materiály. Protože modifikace, jejich stupně a jejich experimentální efekty vyžadují odlišné materiály, najdeme si potřebné materiály na inara.cz a vydáme se je sehnat (místa a oblasti pro efektivní sběr těžko dostupných materiálů najdete zde ).

Pozor: Při modifikování modulů (obzvlášť u modifikací vyššího stupně) je potřeba více pokusů, abychom dokončili modifikaci. Doporučujeme proto určitě nasbírat více materiálů, než je podle Inary potřeba (Grade 1 -> 2x , Grade 2 -> 3x , Grade 3 -> 5x , Grade 4 -> 7x , Grade 5 -> 10x ).

3. Zvolíme Upgrade

Přistaneme na základně a zvolíme Engineers Workshop, kde vybereme modul, který chceme vylepšit, modifikaci, kterou chceme použít a stupeň, který chceme aplikovat.

Pokud nebyl modul předtím modifikován, nebo chceme použít jinou modifikaci než na modulu už je, musíme začít od stupně 1.

Každý stupeň má nějaké maximální hodnoty, na které je možné modul vylepšit. Každým pokusem se nám posune ukazatel postupu na jednotlivých atributech modulu o náhodný kousek. Jakmile jsme dosáhli maximálních hodnot u jednoho stupně, musíme pro další vylepšení zvolit vyšší stupeň. 

Pozor: Abychom mohli použít vyšší stupeň modifikace, musíme dosáhnout alespoň cca 80% postupu u té předchozí.

obr8
obr. 8 Výběr modifikace

4. Zvolíme experimental effect

Jakmile provedeme jeden pokus o modifikaci, máme tu možnost aplikovat na modul i experimentální efekt. Aplikace tohoto efektu nás také stojí nějaké materiály (liší se dle efektu - podrobnosti najdeme na inara.cz ).

Pozor: Experimentální efekty sice můžeme aplikovat po jednom pokusu na kterémkoliv stupni modifikace, avšak pokud budeme chtít pokračovat v modifikaci modulu po aplikaci experimentálního efektu, tento efekt je zrušen a musíme znovu zaplatit materiály abychom ho získali.

obr9
obr. 9 Výběr experimentálních efektů

5. Remote Workshop Engineering/Pinned Blueprints

Pokud chceme engineerovat modul pomocí pinned blueprints, musíme najít stanici, na které je outfitting. Následně si ve station services najdeme možnost remote workshop a zvolíme mod, který chceme aplikovat. Postupujeme dále stejně jako u engineera.

Pozor: U každého engineera můžeme pinnout pouze jeden blueprint (takže jednu modifikaci a všech jejích stupňů) a při engineeringu v remote workshopech nemůžeme aplikovat experimentální efekty.