Materiály

Mechaniky

Obsah

  1. Úvod
  2. Raw Materials
  3. Manufactured Materials
  4. Encoded Materials
  5. Material Trader

Úvod

Krom nákladního prostoru kam skladujeme náklad má každá loď i prostory pro materiály (tzv. material storage). Material storage je permanentní a materiály z něj nemůžeme vyhodit. Když jsou naše loď nebo SRV zničeny, materiály nám zůstanou. Tyto materiály se používají na engineering a pro syntézu. Každý materiál má svůj vlastní storage a tudíž se nestane, že by jeden materiál zabíral místo tomu druhému. Je tedy dobré sbírat všechno co najdete, dokud není storage daného materiálu plný, protože se tyto materiály vždy můžou hodit.

Materiály dále dělíme na 3 hlavní kategorie.

Raw Materials

Jsou dále rozděleny na 4 stupně vzácnosti:

  • Grade 1 - Very Common
  • Grade 2 - Common
  • Grade 3 - Standard
  • Grade 4 - Rare

Raw materiály můžeme najít při ježdění po planetách, ničení krystalických nebo vulkanických struktur na planetách a nebo klasickou těžbou z asteroidů.

Nejzákladnější a tudíž i nejjednodušším způsobem získávání těchto materiálů je ježdění po planetách a hledání výstupků, které zničíme střelbou z SRV.

Avšak ne všechny materiály se nachází na jedné planetě. Abychom našli planetu, kde můžeme najít hledaný materiál doporučujeme použít eddb.io - bodies

Informaci o výskytu materiálů na planetách můžeme najít i ve hře, pokud máme danou planetu zmapovanou.

obr1
obr. 1 Materiály na planetě v system map

Pro lokalizaci oblastí s krystalickými nebo vulkanickými strukturami musíme nejdříve planetu zmapovat. Pokud se na planetě nachází tyto oblasti, zobrazí se nám při přiblížení k planetě geological sites. Po přistání v takových oblastech uvidíme na SRV radaru různé objekty, které můžeme označit. Když je pomocí SRV zbraně zničíme, uvolní se materiál, který můžeme následně sebrat.

(Oblíbeným způsobem sbírání vzácných raw materiálů je rozbíjení kontejnerů specifických zřícených lodí na planetách. Místa a materiály, které zde můžete získat najdete v Materiály - Triky. )

obr2
obr. 2 Těžba materiálů na planetě

Manufactured Materials

Jsou dále rozděleny na 5 stupňů vzácnosti:

  • Grade 1 - Very Common
  • Grade 2 - Common
  • Grade 3 - Standard
  • Grade 4 - Rare
  • Grade 5 - Very Rare

Manufactured materiály můžeme sehnat v podobě trosek ze zničených lodí, návštěvou různých Unidentified Signal Sources (USS), odměnou za splnění mise a nebo na specifických místech na planetách.

Pokud zničíme loď, uvolní se z jejího vraku manufactured materiály. Typy materiálů, které se uvolní závisí na velikosti a typu lodi (např. z Type 9 jako nákladní lodi padají jiné materiály než z bojové lodi jako např. Vulture). Materiály v USS závisí na typu dané USS a na statusu systému,ve které se tato USS nachází:

V degraded emissions najdeme většinou pouze základní materiály v malém množství. 

Combat aftermath většinou obsahuje pár materiálů nižší až střední vzácnosti. 

V Encoded emissions bývají manufactured materiály nižší vzácnosti a k tomu jeden data point, ze kterého po jeho oskenování získáme encoded materiál.

High grade emissions obsahují vždy Grade 5 manufactured materiály a občas také související Grade 4 materiály.

(Oblíbeným způsobem sbírání vzácných manufactured materiálů je jejich sbírání na specifických planetárních základnách. Místa a materiály, které zde můžete získat najdete v Materiály - Triky. )

obr3
obr. 3 Získávání materiálů z vraků v USS

Encoded Materials (Data)

Jsou dále rozděleny na 5 stupňů vzácnosti:

  • Grade 1 - Very Common
  • Grade 2 - Common
  • Grade 3 - Standard
  • Grade 4 - Rare
  • Grade 5 - Very Rare

V případě Encoded materials se jedná o data, která můžeme získat skenováním lodí ( přičemž typ dat, které získáme závisí na typu lodi ), skenováním FSD wake signálů ( data se liší podle toho zda je to Low nebo High FSD wake ), skenováním data pointů na planetárních základnách ( data která dostaneme opět závisí na velikosti a security základny ), skenováním data pointů vraků v encoded emission USS, jako odměnu za splnění mise a nebo opět skenováním data pointů na specifických lokacích.

(Oblíbeným způsobem sbírání vzácných encoded materiálů skenování data pointů ve specifických lokacích. Místa a materiály, které zde můžete získat najdete v Materiály - Triky. )

obr4
obr. 4 Skenování data pointu na planetě

Material Trader

Material trader station service, který umožňuje vyměnit jeden materiál stejné hlavní kategorie za jiný. Material tradeři jsou stejně jako materiály rozdělení na 3 kategorie ( Raw, Manufactured, Encoded ), které určují, které materiály u něj můžeme vyměnit. Materiály jsou zde rozděleny na řádky a sloupce, kdy sloupce představují stupně vzácnosti seřazeny vzestupně z leva do prava. Řádky představují naopak typ ( subtype ) materiálů.

Jak fungují subtypes? Subtypes je skupina materiálů podobných vlastností. Např. do subtypu krystalů patří Crystal Shards ( Grade 1 ), Flawed Focus Crystals ( Grade 2 ), Focus Crystals ( Grade 3 ), Refined Focus Crystals ( Grade 4 ) a Exquisite Focus Crystals ( Grade 5 ).

Při obchodování s materiály u material tradera platí směnný kurz, který je podstatně výhodnější, pokud vyměňujeme materiály jednoho subtypu. Pokud chceme vyměnit materiály stejné vzácnosti ale z jiných subtypů, platí kurz 1/6.

obr5
obr. 5 Material trader UI