Outfitting

Mechaniky

Pomôcť sa dá aj zadarmo!

Klikni na tlačidlo steam a daj si návod do obľúbených. A nezabudni o nás povedať kamarátom!

Obsah

  1. Úvod
  2. Kategorie

Úvod

Ve station services najdeme i outfitting. To je UI, ve kterém si můžeme nakonfigurovat loď různými moduly, aby se nám v ní dobře létalo a byla schopná boje, obchodu, exploringu… zkrátka čehokoliv co v ní plánujeme dělat.

Všechny moduly jsou označeny číslem a písmenem. Číslo udává “velikost” modulu a písmeno jeho “třídu”. To znamená, že do slotu o velikosti 5 můžeme namontovat pouze modul velikosti 5 nebo menší. Obecně platí, že moduly třídy D mají nejmenší hmotnost pro danou velikost a moduly třídy A mají největší výkon (jsou “nejlepší”) pro danou velikost. Ne všechny moduly však mají všechny třídy a velikosti. Např. cargo racky nebo heat sinky se dají sehnat pouze ve třídě E.

Ne všechny třídy modulu se dají sehnat na všech stanicích. Pro lokalizaci stanice, kde se prodává modul, který chcete koupit se hodí eddb.io - Stations - Station sells modules.

Outfitting se člení na 6 dalších kategorií: Hardpoints, Utility mounts, Core internals, Optional internals, Livery a Stored modules.

obr1
obr. 1 Outfitting interface

Kategorie

Hardpoints:

Hardpointy jsou sloty na které můžeme namontovat zbraně (a nebo mining výbavu).
Zbraně se dělí na 3 třídy:

  • Fixed:
    Kompletně bez aim assistu - střílí přímo před sebe. Mají největší poškození.
  • Gimballed:
    Poskytují aim assist, mají o 30% menší poškození než fixed zbraně a spotřebovávají více energie ke střelbě. Pokud nepřítel použije chaff launcher, jsou gimbaled zbraně po nějakou dobu neschopné efektivně zaměřit cíl.
  • Turreted:
    Dají se nastavit, aby střílely pouze rovně před sebe, pouze do označeného cíle (je nutné zmáčknout spoušť k zahájení palby na cíl) a nebo do kteréhokoliv nepřátelského cíle. Automaticky zaměřují cíl do všech stran které nejsou blokovány vlastní lodí. Pokud nepřítel použije chaff launcher, jsou turreted zbraně po nějakou dobu neschopné efektivně zaměřit cíl. V multicrew můžou být ovládány gunnerem.
obr2
obr. 2 Kategorie zbraní. Tečky znamenají dostupné třídy.

Utility Mounts:

Do utility mountů instalujeme přídavné přístroje jako např. shield boostery, chaff launcher, heatsink launcher, point defence, ale také wake, manifest a kill warrant skenery.

Core Internals:

Jsou základní moduly bez kterých loď nemůže fungovat a proto je také nemůžeme nikdy kompletně vymontovat, ani je vyměnit za jiný typ modulu. Můžeme pouze koupit stejný modul v jiné velikosti nebo třídě. Každá loď má stejné typy core modulov napr. každá loď má power plant.

Optional Internals:

Jsou volitelné interní moduly, které nejsou 100% nutné k fungování lodi. Proto je můžeme všechny vymontovat. Můžeme do slotů namontovat jakýkoliv modul. Dávají se tam např. generátory štítu, nákladní prostor, přídavný pancíř (hull reinforcement package), limpet controllery, SRV hangáry, a pod.

  • Military Compartments:
    Sloty do kterých můžeme namontovat pouze Hull/Module/Shield reinforcements nebo Shield Cell Banks
  • Fighter Hangáry:
    Potřebují slot v optional internals o velikosti 6, ale ne do všech lodí ho můžeme namontovat, ikdyž slot o velikosti 6 mají. Lodě, do kterých fighter hangar můžeme namontovat: Keelback, Alliance Crusader, Federal Gunship, Krait MkII, Type-9 Heavy, Beluga Liner, Type 10 Defender, Anaconda, Federal Corvette a Imperial Cutter
obr3
obr. 2 Prázdné místo pro Optional Internal modul třídy 3
obr4
obr. 3 Dostupné cargo racky, ktoré môžeme do tohto slotu kúpiť

Livery:

Vnější a vnitřní vzhled lodi. t.j. skiny, ship kity, barvy motorů, barvy zbraní, popisky lodi, symboly, věci do kokpitu.

Stored modules:

Když kupujeme nový modul, nemusíme starý prodávat, ale můžeme si ho uložit. Uložený modul najdeme právě ve stored modules a můžeme ho pak opět namontovat na loď (modul musí být na stejně stanici jako loď).
Celkem si můžeme uložit 120 modulů.