Typy zbraní

Mechaniky

Obsah

  1. Úvod
  2. Kinetické
  3. Termální
  4. Termálně-Kinetické
  5. Výbušné
  6. Těžební Nástroje
  7. Uchycení zbraní

Úvod

Typy zbraní v Elite se dělí na 4 kategorie: Kinetické, Termální, Termálně-kinetické a Výbušné.

Každá kinetická nebo termální zbraň má tzv. damage falloff. To znamená, že zbraň od určité vzdálenosti dává menší poškození. Graf zobrazující vztah vzdálenosti a úbytku poškození najdete na Coriolisu. Jestli si vystačíte s číslami, tak je najdete na wiki.

obr1
obr. 1 Damage falloff pulse laseru

Většina zbraní, s výjimkou výbušných, nebude schopna střílet, pokud je nedostatek energie ve Weapons Energy Capacitoru. Zvýšením počtu pips v Weapons Energy Capacitoru se zvýší rychlost regenerace energie ve zbraních viz. Power distribuce. To umožňuje zbraním střílet častěji. Když není dostatek energie ve zbraních, objeví se "Thermal Overload" vedle jména zbraně.

obr2
obr. 2 Typy zbraní vidíme v pravém dolním rohu v outfittingu

Kinetické zbraně

Potřebují munici, ale generují méně tepla a potřebují míň energie. Musí se také přebíjet (automatický proces). Munici lze doplnit na stanici, carrieru atd. 

Střílejí projektily, a proto je nedoporučujeme používat na větší vzdálenosti.

Kinetické zbraně jsou efektivní proti trupu/armoru, ale nejsou až tak efektivní proti štítům.

  • Multi-Cannon (Nejpoužívanější z kinetic zbraní)
  • Cannon
  • Fragment Cannon
  • Enforcer Cannon (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Pacifier Frag-Cannon (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Shock Cannon (Nutné odemknout pomocí Tech Brokera)
  • Remote Release Flechette Launcher (Nutné odemknout pomocí Tech Brokera)
  • Remote Release Flak Launcher

Termální zbraně

Nepotřebují munici, ale berou si energii z power distributoru (čím větší třída zbraně, tím víc energii spotřebuje). Produkují hodně tepla, tudíž pokud jich máte na lodi hodně, rychle dosáhnete velkých teplot.

Termální zbraně dávají velké poškození štítům a normální poškození do trupu/armoru.

  • Beam Laser
  • Pulse Laser
  • Burst Laser
  • Cytoscrambler (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Pulse Disruptor (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Retributor (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)

Termálně-Kinetické zbraně

Potřebují munici, generují velké teplo a spotřebují hodně energie. Udělují ale velké poškození a jsou efektivní jak proti trupu/armoru, tak proti štítům.

  • Railgun
  • Plasma Accelerator - Dávají 60% absolutního poškození (Ignorují rezistence)
  • Imperial Hammer (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Advanced Plasma Accelerator (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)

Výbušné zbraně

Potřebují munici, ale mají jí velmi málo. Většina explosive zbraní může být použita i s nedostatkem energie ve Weapons Energy Capacitoru. Na druhou stranu, výbušné zbraně generují extrémní teplo, což může vyústit v poškození modulů nebo trupu. 

Výbušné zbraně jsou extrémně neefektivní proti štítům, ale dávají velké poškození do trupu. Mohou být sestřeleny Point Defence, pokud ji nepřítel má. Dávají také poškození i okolním lodím, pokud jsou dostatečně blízko (to může poměrně snadno způsobit friendly fire problémy).

  • Missile Rack
  • Seeker Missile Rack
  • Torpedo Pylon
  • Mine Launcher (Miny)
  • Shock Mine Launcher
  • Pack-Hound Missile Rack (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Enzyme Missile Rack (Nutné odemknout pomocí Tech Brokera)

Těžební Nástroje

Jsou set zbraní dělaných primárně na těžení asteroidů. Jsou velice neefektivní v boji proti lodím.

  • Abrasion Blaster
  • Mining Lance (Nutné odemknout pomocí Powerplaye)
  • Mining Laser
  • Sub-surface Displacement Missile
  • Seismic Charge Launcher

Uchycení zbraní

Fixed (Pevné)

Zbraně s pevným uchycením dávají nejvíce poškození ze všech tří typů uchycení, střílí ale pouze před sebe, jsou schopné udělat pohyb jen o pár stupňů. Není doporučeno dávat je na neobratné lodě. Oproti ostatním uchycení zbraní jsou levnější, potřebují méně energie, neprodukují tolik tepla a nejsou ovlivněny Chaff launcherem. Všechny zbraně jsou dostupné v Fixed (Pevné) verzi.


Gimballed (Naváděné)

Naváděné zbraně poskytují výhodu automatického míření, ale mají o 30% menší poškození a spotřebují více energie ke střelbě.

Pokud nepřítel použije Chaff, naváděné zbraně jsou na nějakou dobu neschopné zamířit cíl. Pokud nemáte označený cíl, naváděné zbraně se chovají jako pevné.

Turrety (Věže)

Míří/sledují cíl 360° okolo lodě. Jsou však nejslabší ze všech tří typů. Turrety se dají sdílet v multicrew, kde je může ovládat hráč s rolí Gunner.

Mají 3 režimy:

  1. Forward Fire (Střelba dopředu)
    Turrety se chovají jako Fixed zbraně a musí být ovládány manuálně. V tomto režimu nejsou ovlivněny Chaff launcherem.
  2. Target Only (Pouze cíl)
    Jakmile jednou zmáčknete spoušť, budou turrety automaticky střílet na Vámi zvolený cíl, dokud bude v jejich dostřelu. Turrety musí být v aktivní Fire Group, aby fungovaly. Pokud nejsou, nebudou útočit na žádné cíle, i když byly předtím aktivovány.
  3. Fire at Will (Střelba dle libosti)
    Jakmile zmáčknete spoušť, začnou střílet automaticky na jakéhokoliv nepřítele, který do vás střílí. V tomto režimu můžou 2 turrety střílet na 2 cíle zároveň. Tento mód je pouze defenzivní, protože v něm není možné střílet po cílech, které na vás ještě nevystřelili.

Tento článok vznikol v spolupráci s CMDR InnoXx. Viac info na discorde.